Podczas pracy z naszymi Klientami wielokrotnie słyszeliśmy, że organizacje mają duży problem z egzekwowaniem płatności u swoich kontrahentów.
Pilnowanie terminów płatności oraz ręczne wysyłanie przypomnień o zbliżających się terminach zabiera pracownikom dużo czasu, który może być poświęcony na realizację innych równie ważnych zadań w firmie.
Wychodząc naprzeciw potrzebom biznesowym naszych Klientów, programiści CWI opracowali nową metodę, która zminimalizuje czas na dopilnowanie nieopłaconych faktur oraz ilość opóźniających się płatności. Narzędzie to wprowadzi automatyzację w obszar windykacji i pozwoli utrzymać płynność finansową bez dużych nakładów czasowych po stronie Klienta.
Moduł Egzekutor7 został stworzony, aby usprawnić proces windykacji należności poprzez automatyzację wysyłki powiadomień do klientów oraz generowanie wezwań do zapłaty. System ten oferuje elastyczne możliwości konfiguracji, pozwalając na dostosowanie procesu windykacji do specyfiki firmy oraz relacji z klientami.
Automatyzacja powiadomień: System automatycznie wysyła powiadomienia do klientów w różnych fazach procesu windykacji, minimalizując potrzebę ręcznego działania ze strony pracowników.
Personalizacja treści: Treść powiadomień może być dostosowana do specyfiki klienta oraz etapu windykacji, co zwiększa skuteczność komunikacji.
Harmonogram wysyłki: System umożliwia zaplanowanie harmonogramu automatycznej wysyłki powiadomień, co pozwala na regularne monitorowanie stanu należności.
Statusy windykacyjne: Klienci mogą być podzieleni na różne statusy windykacyjne, co pozwala na dostosowanie strategii windykacji do indywidualnej sytuacji klienta.
Wewnętrzna weryfikacja: System umożliwia weryfikację wygenerowanych powiadomień, dla określonej indywidualnie grupy kontrahentów, przed ich wysłaniem, co pozwala na kontrolę nad procesem windykacji.
Generowanie wezwań do zapłaty: System automatycznie może wygenerować i wysłać wezwania do zapłaty dla klientów, którzy nie uregulowali swoich zobowiązań w terminie.
Weryfikacja danych kontaktowych: System weryfikuje, czy klient posiada poprawny adres e-mail do windykacji, co minimalizuje ryzyko nieodebrania powiadomienia.
Kontrahentów możemy podzielić na trzy statusy windykacyjne wg których po włączeniu harmonogramu automatycznej wysyłki system wysyła powiadomienia wg ustalonych reguł:
System weryfikuje kontrahenta, do którego próbuje wysłać powiadomienie – jeśli przy kontrahencie nie ma wpisanego adresu mailowego z celem „Egzekutor7” – wewnętrznie do osoby w firmie odpowiadającej za windykacje przyjdzie mail, że dany kontrahent nie posiada przypisanego adresu mailowego do windykacji.