Strona główna 9 erp i enova365 9 Hybrydyzacja pracy – jak sobie z nią poradzić?

Hybrydyzacja pracy – jak sobie z nią poradzić?

Nadchodzący rok będzie z pewnością czasem pracy w modelu hybrydowym, mocno ukierunkowanym na połączenie wykonywania obowiązków z domu i w siedzibie firmy. Hybrydyzacja pracy spowoduje zmiany i ulepszenia w zakresie narzędzi cyfrowych wykorzystywanych do codziennej pracy.

Badania wskazują, że w perspektywie najbliższych dwóch lat
aż 70% pracowników w 3 z 10 firm będzie wykonywać swoją pracę zdalnie.

Przed nami czas wprowadzania na stałe bądź ulepszania narzędzi, których zadaniem będzie ułatwienie zdalnej współpracy, wsparcie komunikacji czy działań rekrutacyjnych. Wiele z tych rozwiązań na stałe zagości w kulturach większości organizacji.

Elektroniczna komunikacja kadrowa w organizacji pozwali na znaczące przyspieszenie przepływu informacji w firmie. Zarówno pracownik, kierownik jak i specjaliści HR otrzymają natychmiastową informację o wnioskach pracowniczych i ewidencji czasu pracy bez konieczności dodatkowego kontaktu za pośrednictwem innego kanału. Automatyzacja procesów administracyjnych wpływa pozytywnie na organizację pracy oraz poprawia efektywność wszystkich zespołów, a w szczególności działu HR. Nie bez znaczenia jest także oszczędność zasobów oraz ochrona środowiska, gdyż dzięki przeniesieniu komunikacji eliminujemy konieczność wydruku dokumentów.

Samoobsługę pracowniczą umożliwia enova365 – usprawnia obieg dokumentów firmowych i automatyzuje rutynowe działania. Pulpit Pracownika pozwala pracownikowi na samodzielne składanie w systemie wniosku urlopowego oraz zgłoszenie delegacji czy innego wyjścia służbowego. Z kolei w Pulpicie Kierownika przełożeni dostają powiadomienia o złożonej prośbie i mogą ją zaakceptować, nawet będąc poza biurem. Pulpity dostępne są poprzez przeglądarkę oraz aplikację mobilną.

Kluczowymi obszarami wpływającymi na rynek pracy będzie większa otwartość firm na elastyczne ułożenie czasu pracy, duża mobilność stanowisk pracy czy umiejętność zdalnego zarządzania firmą i najcenniejszym zasobem – pracownikiem. Dzięki Pulpitom pracowniczym i cyfrowej komunikacji kadrowej przedsiębiorstwo może pracować w trybie sieciowym. Ponadto, wykorzystanie elektronicznego składania wniosków zmniejsza liczbę dokumentów papierowych w obiegu, jednocześnie redukując czas potrzebny na podjęcie decyzji.

enova365 wie jak pomóc Twoje firmie w zarządzaniu zasobami ludzkim

Centrum Wdrożeń Informatycznych wie jak ją dobrze wdrożyć