Strona główna 9 Bez kategorii 9 Dlaczego ważna jest obsługa serwisowa systemów ERP

Dlaczego ważna jest obsługa serwisowa systemów ERP

Wielu przedsiębiorców zupełnie zapomina o tym, że wdrożenie systemu ERP nie powinno oznaczać końca współpracy z odpowiedzialną za to firmą. Nawet najlepsze rozwiązania IT okażą się nieefektywne, gdy nie ma się dostępu do profesjonalnej obsługi serwisowej. Dlaczego jest to tak istotne? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części.

Opieka serwisowa przy nieprawidłowym działaniu systemu

Pamiętaj, że wsparcie specjalistów będzie Ci najbardziej potrzebne na samym początku działania nowej infrastruktury. To nie tylko pomoc w zakresie nauki obsługi narzędzi po ich wdrożeniu. Czasem konieczne może być przeprowadzenie dodatkowej konfiguracji, aby precyzyjniej dopasować wszystkie funkcje do potrzeb. Takie rozwiązania, jak Comarch Optima ERP bardzo ułatwiają prowadzenie biznesu. Z drugiej strony jednak wymagają także kompleksowej optymalizacji. Dzięki profesjonalnej opiece serwisowej proces ten na pewno będzie szybki i niedrogi.

Wdrożenia aktualizacji oprogramowania

Kolejną istotną kwestią jest stały dostęp do najnowszych wersji narzędzi. Technologie rozwijają się z dzisiaj wyjątkowo dynamicznie. Jeśli chcesz utrzymać wysoką konkurencyjność i maksymalną wydajność pracy, postaw na najnowocześniejsze rozwiązania IT.
Korzystając z opieki serwisowej, masz pewność, że wykorzystywany system ERP Comarch Optima zawsze będzie w swojej najświeższej wersji. Po instalacji nowego oprogramowania może być konieczna ponowna jego konfiguracja. Za to także powinien być odpowiedzialny zespół doświadczonych ludzi.

Szybka reakcja na awarię

Nawet przy wykorzystywaniu najlepszych systemów informatycznych, zawsze istnieje pewne ryzyko wystąpienia usterki. Jeśli będzie to awaria poważna, zaburzony może zostać na przykład workflow dokumentów. Przeprowadzenie wielu procesów biznesowych stanie się o wiele trudniejsza. Utrudniony przepływ dokumentacji może doprowadzić do przestojów czy opóźnień w realizacji zamówień.
Mając do dyspozycji profesjonalne wsparcie serwisowe, nie trzeba obawiać się takich sytuacji. Firma odpowiedzialna za wdrożenia powinna gwarantować pomoc również w przypadku wystąpienia awarii. Przy szybkim czasie reakcji nawet najpoważniejsze z nich nie staną się poważnym, wyjątkowo kosztownym problemem.

Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy serwisowej?

Inwestując we wdrożenie systemów informatycznych, liczysz na to, że usprawnią one funkcjonowanie Twojego biznesu. To przede wszystkim workflow dokumentów, automatyzacja wielu procesów czy efektywniejsze zarządzanie kosztami i czasem pracy. Wszystko to będzie osiągalne, jeśli opiekę serwisową nad rozwiązaniami IT przejmą doświadczeni specjaliści. Przy podpisywaniu umowy musisz więc zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:

  • zakres realizowanych usług,
  • dostępne formy kontaktu (w jaki sposób możesz zgłaszać usterki i problemy z działaniem narzędzi),
  • okres dostępności (w jakich godzinach serwis jest dostępny i jaki jest gwarantowany czas reakcji na zgłoszenie),
  • czy wsparcie nie jest limitowane (w niektórych przypadkach umowa może zawierać określone limity zgłoszeń w ramach opłacanego abonamentu).

Wdrożenie systemów ERP Comarch Optima – nie bagatelizuj kwestii serwisowych

O wsparciu technicznym warto myśleć już na etapie planowania inwestycji w nowoczesne rozwiązania IT. Im lepsze usługi wybierzesz, tym większą masz pewność, że system będzie zawsze aktualny, funkcjonalny i bezpieczny. Nie będziesz musiał także obawiać się przestojów związanych z jego awarią.